1-) Araç Değer Kaybı Nasıl Hesaplanır?
Araç değer kaybı hesaplamasında dikkate alınan birden çok değişken vardır. Değişkenlerin bazıları doğrudan araç ile ilgiliyken bazıları ise araçların kullanım şekliyle ilgilidir. Bu değişkenler aşağıdaki şekilde sıralanabilir:

• Kazadaki kusur durumu
  • Aracın Üretim yılı
  • Kilometresi
  • Marka ve model bilgisi
  • Daha önceki hasarları
  • Pazar değeri bu hesaplamaya etki eden faktörlerden bazılarıdır.

2-) Araç Değer Kaybı Davalarında Zaman Sınırı Var mı?

• Araç değer kaybının tahsili için dava açabileceğiniz süre 2 yıl ile sınırlıdır. Zaman aşım süresi için kazanın gerçekleştiği tarih baz alınır. Aracınızdaki değer kaybının tahsili için 2 yıl içerisinde araç değer kaybı için başvuruda bulunmak gerekir.

3-) Değer Kaybı Tazminatı Kim tarafından karşılanır?

• Kazaya neden olan aracın sigortası tarafından,
  • Aracın işleteni tarafından,
  • Araç sahibi tarafından karşılanabilir.

4-) Sigorta Şirketi’ne başvuru nasıl yapılır ?

• Araçta meydana gelen değer kaybını belgeleyen bir rapor ile ya da rapor bulunmaksızın yazılacak bir dilekçe ile sigorta kuruluşunun merkez adresine başvuru yapılır. Şirket 15 gün içerisinde talebinize olumlu veya olumsuz olarak geri dönüş sağlamak zorundadır.

5-) Şirket Değer Kaybı Tazminatınızı Ödemekten İmtina Eder veya 15 Gün İçinde Dönüş Sağlamaz İse ?

• Başvuru üzerinden 15 gün geçmesiyle dava açma hakkı kazanılır. Bu durumda mahkemelerde dava açma yoluna gidilebileceği gibi yargılama süreci çok daha hızlı olan Sigorta Tahkim Komisyonuna başvurulabilir.